Metody terapii

Podczas wizyty dokonuje się analizy problemu funkcjonalnego pacjenta, zwracając szczególną uwagę na dolegliwości pacjenta - ból, drętwienie, zaburzenie czucia, zawroty głowy itp. Leczenie oparte jest na terapii manualnej ze szczególnym naciskiem na system mięśniowo – powięziowy. Stosuję szereg uznanych metod terapeutycznych w celu postawienia jak najdokładniejszej diagnozy, co pozwala na optymalizację procesu leczenia poprzez dobór odpowiednich technik dla danego pacjenta i jego problemu funkcjonalnego lub strukturalnego.

Niezależnie od tego czy uprawiamy sport, jesteśmy aktywni ruchowo czy głównie spędzamy czas w pozycji siedzącej, zbieramy w sobie różne zaburzenia napięcia mięśniowo – powięziowe związane z:

• urazem lub przebytą operacją
  • nagromadzonymi mikrourazami w przebiegu treningu i aktywności ruchowej
  • wielokrotnie powtarzanymi czynnościami
  • stanem napięcia emocjonalnego, postawą życiową
  • budową morfologiczną

Wszystko to wpływa na powstające zaburzenia funkcjonalne i strukturalne, które muszą być zdiagnozowane, a następnie w przebiegu terapii wyleczone, prowadząc do zbalansowania napięcia mięśniowo-powięziowego. Z tego powodu terapia zawsze jest dostosowana indywidualnie dla każdego pacjenta

Co leczymy

• dolegliwośći bólowe w obrębie kręgosłupa oraz głowy (np. bóle i zawroty głowy, dyskopatia, rwa kulszowa)
  • dolegliwości w obrębie kończyn górnych i dolnych (np. ostroga piętowa, bóle barku, łokieć tenisisty i golfisty, cieśń nadgarstka, zaburzenia czucia, mrowienie i drętwienie w obrębie kończyn)
  • stany pourazowe (np. skręcenia, zwichnięcia, złamania, urazy w obrębie mięśni i ścięgien)
  • stany pooperacyjne (np. rekonstrukcja więzadeł, operacje w obrębie kręgosłupa, stany po zabiegach na jamie brzusznej, repozycje złamań, endoprotezoplastyka)
  • terapia stawu skroniowo-żuchwowego (np. ból, bruksizm, zaburzenia podczas ruchów otwierania i zamykania)
  • profilaktyka przeciwurazowa

Nowość fala uderzeniowa

Jest to nieinwazyjna, bezbolesna i bardzo skuteczna metoda terapii. Wykorzystuje ona fale mechaniczne o malej częstotliwości, które wystarczają do leczenia większości zmian ortopedycznych leżących w obrębie tkanek miękkich. Terapia ma silne działanie przeciwbólowe oraz ukrwienne, co oznacza polepszenie metabolizmu w tkankach, zwiększenie produkcji kolagenu i zmniejszenie napięcia mięśni.

W celu redukcji bólu lub całkowitego zniesienia dolegliwości bólowych stosuje się 2-3 zabiegi fala uderzeniową. Ze względu na szybkie i skuteczne działanie terapię stosuje się zarówno w ortopedii, traumatologii jak i medycynie sportowej.

Wskazania do stosowania terapii falą uderzeniową:

• zwapnienie tkanek miękkich
  • bóle barku
  • łokieć tenisistyi golfisty
  • zapalenie ścięgna rzepki
  • kolano biegacza
  • zapalenie ścięgna Achillesa
  • ostroga piętowa
  • bóle bioder
  • zapalenie ścięgna podeszwowego stopy
  • podwyższone napięcie mięśniowe
  • naciągnięcia mięśni